Lublin: lokomotywa testuje wiadukty kolejowe

10/06/2020

Dwa przebudowywane wiadukty kolejowe nad ul. Diamentową i Janowską w Lublinie przechodzą testy obciążeniowe. To kolejny etap prac PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. w ramach modernizacji linii Lublin – Warszawa. Dzięki przebudowie obiektów, ich konstrukcja będzie bardziej wytrzymała i dostosowana do większej prędkości pociągów.

Ważąca ponad 115 ton lokomotywa testuje wiadukty kolejowe przy ul. Diamentowej i Janowskiej w Lublinie. Obecnie pociągi jeżdżą tam jednym torem, teraz próby obciążeniowe przechodzi konstrukcja pod drugim z torów. Lokomotywa zatrzymuje się na wiadukcie, a dzięki specjalnym czujnikom inżynierowie badają jego parametry. Testy obciążeniowe (tzw. obciążenie statyczne) umożliwiają sprawdzenie, jak zachowuje się konstrukcja i czy jest to zgodne z zakładanymi przez projektantów wartościami.

Po testach, w czerwcu możliwe będzie przywrócenie ruchu pociągów po przebudowanym torze. Dalej kontynuowane będą prace przy pozostałych torach. Zmodernizowane wiadukty zapewnią bezpieczniejsze i sprawniejsze podróże z Lublina do Warszawy. Ich konstrukcja będzie dostosowana do cięższych składów. Pociągi będą mogły nimi jeździć z prędkością do 100 km/h.

W Lublinie postępują też prace przy przebudowie innego wiaduktu – przy Drodze Męczenników Majdanka oraz na mostach – nad rzeką Bystrzycą i Czerniejówką. Na stacji Lublin Główny wykonawca rozebrał już nawierzchnię starego peronu przylegającego do budynku dworca. Rozebrano też starą wiatę, którą zastąpi nowa, szeroka konstrukcja. Obecnie ustawiane są ścianki peronowe, tzw. elki. Równocześnie prowadzone są roboty przy budowie drugiej krawędzi peronu nr 2 oraz przy przebudowie przejścia podziemnego na stacji.

Wszystkie prace przy wiaduktach oraz na stacji w Lublinie mają się zakończyć w IV kwartale 2020 roku. Inwestycja prowadzona jest przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w ramach projektu „Prace na linii kolejowej nr 7 Warszawa Wschodnia Osobowa – Dorohusk na odcinku Warszawa – Otwock – Dęblin – Lublin, etap I”. Projekt o wartości ponad 3,5 mld zł jest współfinansowany przez UE w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014–2020.

Otwock: nowe rozjazdy dla sprawnych podróży
Zobacz jak powstają nowe przystanki. Budowa przystanku Lublin Zachodni w liczbach