Nowe mosty i wiadukty w Lublinie

22/03/2018

W stolicy województwa lubelskiego nabierają tempa prace w ramach modernizacji linii kolejowej nr 7. Prowadzone są roboty na dwóch peronach stacji Lublin oraz w przejściu podziemnym. Przebudowywane są dwa mosty – nad rzeką Bystrzycą i Czerniejówką oraz trzy wiadukty nad ulicami: Diamentową, Męczenników Majdanka i Janowską.

W związku z pracami na moście kolejowym nad rzeką Bystrzycą od 16 do 21 marca wyłączona z ruchu była ul. Janowska. Jej zamknięcie zostało uzgodnione z Zarządem Dróg i Mostów w Lublinie, który zorganizował trasy objazdowe i zamieścił informacje dla kierowców przy okolicznych drogach. Przerwa w ruchu była spowodowana koniecznością wprowadzenia ciężkiego sprzętu, który umożliwił szybki demontaż elementów obiektu.

Całkowite zamknięcie ulicy pozwoliło sprawnie przeprowadzić prace. Dzięki temu już 21 marca na ul. Janowską powrócił ruch na połowie jezdni. Na swoje podstawowe trasy wróciła komunikacja miejska. Prace na wiadukcie kolejowym będą kontynuowane do początku 2019 roku. W tym czasie zostanie odtworzona i wzmocniona konstrukcja wiaduktu, na której PLK zabuduje całkowicie zmodernizowaną linię kolejową.

W ramach kompleksowej przebudowy wiaduktu nad ul. Diamentową ruszyła budowa nowych fundamentów. Ruch drogowy pod wiaduktem został zachowany – z funkcjonującym obecnie jednym pasem ruchu w każdym kierunku.

PLK odnawia również most nad rzeką Czerniejówką. Aktualnie trwają prace rozbiórkowe i przygotowanie do budowy nowych podpór. Na czas robót zamknięte zostało przejście dla pieszych i droga rowerowa wzdłuż rzeki.

Wykonawca dba, aby roboty realizowane były z zachowaniem całkowitego bądź częściowego ruchu samochodów oraz pieszych.

Aby utrzymać aktualny ruch pociągów pasażerskich przy obecnej fazie przebudowy stacji Lublin w marcu do użytku został oddany peron tymczasowy nr 4, na wiadukcie kolejowym nad ul. Kunickiego. Zatrzymają się przy nim pociągi regionalne jadące do Chełma i Świdnika. Czas potrzebny do przebycia odcinka z peronu tymczasowego do dworca, dla podróżnych przesiadających się do składów dalekobieżnych, został uwzględniony w rozkładach jazdy.

Projekt w liczbach:

  • 17 zmodernizowanych stacji
  • 77 nowych peronów
  • nowy przystanek Lublin Zachód
  • 11 nowych podziemnych przejść dla pieszych z 16 windami
  • 355 km zmodernizowanych torów kolejowych i sieci trakcyjnej
  • 383 nowe rozjazdy
  • 71 przebudowanych obiektów inżynieryjnych
  • 3 nowe Lokalne Centra Sterowania: w Pilawie, Dęblinie i Lublinie
  • 42 zmodernizowane przejazdy kolejowo-drogowe

Wartość całego projektu wynosi ponad 3,4 mld zł, z czego 2,9 mld zł pokrywa unijne dofinansowanie.

Aktualne rozkłady jazdy dostępne są na stronie: www.portalpasazera.pl

Lepsza obsługa podróżnych na modernizowanej stacji Otwock
Autobusowa komunikacja zastępcza na stacji Pilawa