Peron tymczasowy przy stacji Lublin już działa!

05/03/2018

Przebudowa stacji Lublin to jeden z ważniejszych elementów modernizacji linii kolejowej nr 7, łączącej Lublin i Warszawę. Unowocześnienie torów i infrastruktury na całej trasie sprawi, że po zakończeniu wszystkich prac, przejazd między stolicami województw Mazowieckiego i Lubelskiego zajmie tylko około 90 minut.

Zakończenie robót na peronach i w przejściu podziemnym zaplanowano na pierwszy kwartał 2019 r. Cała inwestycja na odcinku od Warszawy do Lublina została zaplanowana do grudnia 2022 r.

Na czas modernizacji stacji Lublin, podróżnym udostępniono peron tymczasowy na wiadukcie kolejowym nad ul. Kunickiego, przy ul. Garbarskiej.

Przy peronie tymczasowym (peron 4) zatrzymają się pociągi regionalne, jadące do Chełma i Świdnika. Czas potrzebny do przejścia z peronu tymczasowego do dworca, dla podróżnych przesiadających się do składów dalekobieżnych, został uwzględniony w rozkładach jazdy.

Na mapie zaznaczono również lokalizację przystanku zastępczej komunikacji autobusowej (ZTM Dworzec Główny PKP 06) z Lublinia w kierunku Dęblina, przez Nałęczów i Puławy oraz w kierunku Stalowej Woli Rozwadowa.

Postępy prac na stacji Lublin

Peron pierwszy pozostaje do dyspozycji pasażerów. Ruszają̨ prace na części peronu drugiego  i budowa nowego peronu trzeciego. Po zakończeniu tego etapu, rozpoczną̨ się prace na peronie pierwszym i drugiej części peronu drugiego. W związku z modernizacją linii kolejowej, w Lublinie prowadzone będą również przebudowy dwóch mostów (nad rzeką Bystrzycą i Czerniejówką) oraz dwóch wiaduktów – nad ul. Diamentową i ul. Męczenników Majdanka. Modernizacja obiektów będzie wiązała się z czasowym, całkowitym bądź częściowym, wyłączeniem ulic z ruchu.

Aktualne rozkłady jazdy dostępne są na stronie www.portalpasazera.pl

Lubelskie modernizacje