W Dęblinie kolejny peron dla podróżnych, wygodniej dla kierowców

05/08/2019

Na stacji w Dęblinie kończy się ostatni etap prac realizowanych przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w ramach modernizacji trasy z Warszawy do Lublina. Wygodne podróże zapewniają 3 nowe funkcjonalne perony. Gotowe jest podziemne przejście dla pieszych, w którym trwają odbiory wind. Po nowych torach jeżdżą pociągi w kierunku Warszawy, Łukowa oraz Radomia. Wartość inwestycji w Dęblinie z udziałem środków unijnych z POIiŚ to 145 mln zł.

Podróżni w Dęblinie korzystają już z trzech nowych peronów: jednego przy dworcu i dwóch wyspowych, przy których pociąg zatrzymuje się po obu stronach peronu. Stacja jest jasno oświetlona. Zamontowane są długie i szerokie wiaty oraz wygodne ławki. Dla pasażerów przygotowano czytelną informację. Są udogodnienia dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.

Od wiosny podróżni korzystają z peronów nr 1 i nr 2. Od sierpnia dostępny jest  wyspowy peron nr 3. Dogodne dojście do pociągów zapewnia przejście podziemne wyposażone w pochylnie. Ostateczne odbiory przechodzą windy. Pasażerowie skorzystają z nich we wrześniu.

W Dęblinie po nowych torach jeżdżą pociągi w kierunku Warszawy, Łukowa oraz Radomia. Po zakończeniu prac na odcinku Dęblin – Lublin będą kursować również do Lublina. Kończy się regulacja sieci trakcyjnej nad torami w części towarowej stacji.

Korzyści dla kolei i miasta

Płynną jazdę pociągów w Dęblinie zapewnia zmodernizowane ponad 25 km torów, 63 rozjazdy, 40 km sieci trakcyjnej oraz 5 obiektów inżynieryjnych, w tym m.in wiadukt nad ul. Balonna oraz mosty nad rzeką Wieprz. Przebudowany wiadukt nad ul. Balonna umożliwia sprawny i szybki przejazd pociągów. Korzyści z przebudowy mają kierowcy. Jest płynny, dwustronny ruch, który do tej pory odbywał się naprzemiennie. Obiekt został podwyższony i poszerzony. Nad rzeką Wieprz zbudowano dwa nowe mosty o długości 170 m i szerokości 22 m.

Na stacji powstaje nowe lokalne centrum sterowania. Montowane są nowoczesne systemy komputerowe, które zapewnią sprawną obsługę pociągów od Garwolina przez Dęblin do Puław. Wszystkie roboty zaplanowano do końca listopada br.

Lepsza komunikacja w mieście

W sierpniu kierowcy skorzystają z wyremontowanego przejazdu kolejowo-drogowego na ul. Tysiąclecia w Dęblinie. Przejazd został wyposażony w nowe urządzenia sterowania rogatkami. Ułożono nowe tory oraz nawierzchnię z gumowych płyt, które ograniczą hałas. Prowadzone są prace na przejeździe przy ul. Michalinowskiej. Do końca wakacji powstaną drogi dojazdowe i chodniki dla pieszych, co usprawni komunikację w mieście.

Szybko i komfortowo na trasie Warszawa – Lublin

Po zakończeniu inwestycji czas przejazdu najszybszego pociągu między stolicami Mazowsza i Lubelszczyzny skróci się do około 1h 30 min. Pociągi pojadą z prędkością do 160 km/h. Sprawniejsze przejazdy zapewni drugi tor między Otwockiem a Pilawą. Powstanie 77 nowych peronów i 11 nowych podziemnych przejść dla pieszych, które poprawią komfort obsługi.

W Lublinie - nowe perony, wiadukty i mosty w budowie
W Otwocku nowy wiadukt kolejowy usprawnił komunikację