Zakres modernizacji
Projekt w liczbach
  • 355 km torów
  • 355 km sieci trakcyjnej
  • 17 zmodernizowanych stacji
  • 77 nowych peronów
  • 11 nowych podziemnych przejść dla pieszych
  • 16 wind
  • nowy przystanek Lublin Zachód
  • 68 przejazdów kolejowo-drogowych
  • 71 obiektów inżynieryjnych
  • 383 wymienione rozjazdy
  • 3 nowe Lokalne Centra Sterowania
    (nowoczesne urządzenia sterowania ruchem pociągów)
Zaplanowane prace
  • modernizacja infrastruktury kolejowej umożliwiająca przejazd pociągów z prędkością maksymalną do 160 km/h;
  • kompleksowa przebudowa nawierzchni torowej, modernizacja układów torowych i peronowych;
  • budowa drugiego toru na odcinku Otwock – Pilawa;
  • budowa nowego przystanku w Lublinie – „Lublin Zachód”;
  • przebudowa istniejących stacji kolejowych i przystanków osobowych wraz z dostosowaniem do potrzeb osób z ograniczoną możliwością poruszania się;
  • modernizacja przejazdów w poziomie szyn oraz budowa nowych skrzyżowań dwupoziomowych;
  • modernizacja, przebudowa lub budowa obiektów inżynieryjnych, w tym również pełniących rolę przejść dla zwierząt;
  • budowa komputerowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym;
  • przebudowa sieci trakcyjnej oraz budowa lub przebudowa podstacji trakcyjnych i kabin sieciowych.